Hvordan man opbygger en Cracked Character i GURPS

I en bordplade fantasy rollespil ( RPG ) , storytelling , terninger - rullende Gamemaster holder din skæbne i hans hænder. Men du skal ikke lade ham få al magten . Indrøm det , hvis du nogensinde har spillet eller ønskede at spille et RPG , du har altid ønsket at være den spiller med den unkillable karakter. Med blot en lille know-how , kan du oprette et kraftcenter karakter for Steve Jackson fejrede Generic Universal Rollespil System ( GURPS ) , en karakter , der kan erobre enhver kamp og pløje gennem enhver plot Gamemaster kan slynge på you.Things Du ' ll brug
GURPS Basic Set (Enhver udgave , men helst 4th)
Alle andre GURPS bøger, du kan ønske at anvende
Pen eller blyant
papir
Calculator
Gamemaster og medspillere

Vis Flere Instruktioner
Kom i gang med attributter
1

Spørg din GM hvilken slags spil du kan spille ( sci-fi , fantasy, etc.) , og hvor mange tegn peger du kan bruge til at oprette din karakter. GURPS tegn er bygget ved hjælp af tegn point --- helst fra 100 point for gennemsnitlige tegn til 500 point for overmenneskelige karakterer --- og alle attributter , færdigheder og evner er købt med disse punkter .
2

Beslut den type tegn, du ønsker : en fysisk fighter eller en mystiker ( en troldmand eller psykisk ) . Dette vil fokusere alle dine andre beslutninger i karakter skabelse .
3

Køb din tegnattributter . GURPS tegn bruger fire grundlæggende egenskaber : Styrke (som bestemmer din beholdning størrelse og bekæmpe skader) , fingerfærdighed (som bestemmer dine fysiske færdigheder ) , efterretningstjenester (som bestemmer dine mentale evner ) , og sundhed ( som afgør din evne til at overleve skader og vedligeholde særlige evner som magi ). Tegn i GURPS starte med 10'erne i alle kategorier , hvilket betyder en normal menneske. Højere er bedre , og koster hæve dine attributter 10 point eller mere for hver ekstra niveau .
4

Køb din fingerfærdighed , hvis du bygger en fighter, intelligens , hvis du er ved at opbygge en mystiker. Øg passende attribut til en 15. . Hvis du har råd til at gøre det , gå endnu højere . Må ikke købe op den egenskab , der ikke passer din karakter type.
5

Beslut, om eller ikke at købe din styrke og sundhed. Så meget af spillet er baseret på intelligens og behændighed at sundhed og styrke er sekundær . Men hvis du føler du skal, hæve din styrke og sundhed til ikke højere end 12. .
Tilføjelse på med Fordele
6

Vælg din figurs fordele , særlige evner , der giver din karakter en kant. Fighters skal købe bekæmpe reflekser og høj smertegrænse , der vil tillade dig at forsvare dig selv nemt og at undgå alvorlige sanktioner under kamp , hvis du nogensinde komme til skade. Mystics skal købe fordele som magiske evner og psykiske magt , som tillader dig at bruge overnaturlige evner.
7.

overveje andre fordele som våben master ( som øger alle dine våben -baserede kampfærdigheder ) skarpskytte (som gør dig dødbringende præcis med skydevåben ) , og svært at dræbe (hvilket gør dig ... godt , svært at dræbe ) .
8

undgå, at ikke - krigeriske fordele som attraktivt udseende , musikalsk talent og rigdom . Fordele som disse tilføje smag til spillet, men ikke gør noget for at bekæmpe , hvilket er hvad en revnet karakter bør fortsat være fokuseret på .
Kom Slick med Skills
9

Køb dine figurs færdigheder. Fighters skal købe kamp og overlevelse færdigheder . Mystics skal købe magi eller psykiske færdigheder. Udgifterne til køb af færdigheder varierer baseret på , hvor svært det er at lære : let (såsom slagsmål ), gennemsnitlig (såsom boksning ) eller hård (såsom Shaolin kung fu ) . Uanset sværhedsgrad, din fingerfærdighed bestemmer niveauet for fysiske færdigheder start, mens din intelligens bestemmer niveauet for mentale færdigheder start. Hvis du har opbygget den relevante stat , kan du billigt købe høje kvalifikationer .
10

Køb dine vigtigste færdigheder på 16s eller bedre. Når du bruger dine færdigheder i en GURPS spil , du udfører en færdighed kontrol ved at rulle tre seks-sidede terninger. Hvis du ruller på eller under dine evner , du lykkes ; hvis ikke, du fejler . Det meste af tiden en færdighed på 16 eller derover betyder garanteret succes .
11

Køb eneste praktiske magi eller psykiske færdigheder, når du opretter en mystiker. Combat magikere bør investere i brand College of Magic, som er den billigste og mest effektive vej til destruktiv spellcraft . Healere bør investere i telekinese , let den mest overmandet evne i alle GURPS , som vil tillade dig at flyve , snap halse med et blik og kaste småsten på stående hastigheder.
12

Brug dine høje kampfærdigheder under gameplay at gøre op for alle andre færdigheder, du ikke købe . For eksempel vidste du ikke købe lockpick dygtighed ? Brug dine høje kanoner dygtighed og skyde, der låser sig. Nødt til at bruge offentlige taler dygtighed ? Træk din pistol og lad det gøre det taler i stedet.
Sætte " Advantage " i " Ulemper "
13

Vælg din figurs ulemper. GURPS , i modsætning til mange RPG'er faktisk belønner dig med ekstra karakter point for at skabe mangelfulde tegn med problemer som dårligt humør , uinteressant og selvtillid . Ideen bag dette er, at det vil gøre for interessante karakterer og bedre rollespil , men ulemper tillade en powergamer en enorm mulighed for at misbruge systemet .
14

Vælg ulemper , der ikke hæmmer din karakter i håndgribelige måder --- for eksempel den infertile ulempe har ringe indflydelse på gameplayet ( man kunne håbe !) . Alternativt kan du vælge ulemper , der rent faktisk kan komme i handy , såsom lys sleeper . Endelig kan man tage ulemper , som du selv besidder --- hvis du selv er alt for nysgerrige, tage den nysgerrige ulempe.
15

Brug point optjent ved at tage ulemper til at købe endnu flere niveauer af de færdigheder og evner du ønsker. Så tage din overmandet karakter ud for en prøvetur. Knus dine fjender, se dem drevet før dig, og høre jammer deres forældreløse.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil