Spil på Figurativ Sprog

Figurativ sprog udnytter talemåder såsom metaforer , bogstavrim , onomatopoeia og idiomer at drage sammenligninger eller at indgyde betydning i ord og sætninger. Der er en række typer af spil, der kan hjælpe med at give de studerende en forståelse af billedsprog . Spillene varierer i vanskeligheder , som kan matches til de studerendes alder og niveau af dygtighed . Navn bag metaforen

Metaforer opretter en komparativ sammenhæng mellem uafhængige objekter ved hjælp af sætninger eller ord betød at foreslå lighed. Et eksempel omfatter udtrykket "du er hvad du spiser ", som samtidig ikke bogstaveligt korrekt indebærer forbindelsen mellem krop og ernæring. Teenageren eleverne kan spille et spil ved hjælp af metaforer som spor til at hjælpe med at identificere berømte mennesker. En person er udpeget som spillets mester og hemmeligt vælger navnet på berømte person, som resten af klassen vil vide . Spillet mester derefter giver spor i form af metaforer , såsom "Hvis min person, var en bil , ville han eller hun være en lastbil" . " Hvis han var en frugt , ville han være et æble. " Publikum får lov seks gæt. Hvis det korrekte svar ikke er givet , spillet mester afslører navnet, og et nyt spil mester tager over.
Traveling Alliteration spil

Alliteration er en form for figurativ sprog, der bruger gentagne lyde eller bogstaver i en sekvens af ord. Eksempler på bogstavrim omfatter tunge Twisters , såsom " Hun sælger muslingeskaller ved kysten " . Egnet til unge børn og teenagere , bogstavrim spil hjælper til at fordrive tiden , mens du rejser . En mulighed er udvælgelsen af ​​alliterative ord er forbundet med barnets navn , med vægt på sjove eller Fedtmule ordkombinationer , " Billys blå tæppe blokke spæk . " Voksne bør begynde spillet med en kreativ kombination af bogstavrim ord til at illustrere formålet med spillet. En anden mulighed er at bruge dyre navne i stedet for barnets navn - "My kanin spiser radiser , rosiner og rabarber " - . Fremme barn eller teenager at udlede nye og interessante ordkombinationer i deres eksperimenter med bogstavrim
Hangman med Onomatopoeia

klassiske ordleg af " ; bøddel " gives overført sprog kant, når onomatopoeia indføres i spillet. Onomatopoeia introducerer ord, der efterligner lyden af ​​en bestemt handling eller objekt. Eksempler omfatter pop , bang, og pift . Denne version af hangman bruger kun onomatopoietikon , med de spillere at vælge bogstaver til at udfylde de tomme felter . Når spilleren gætter forkert, så en del af en pind figur er tegnet som hovedet eller ben. Hvis tændstikmand er færdig før ordet er afsløret så taber spilleren .
Pictionary med idiomer

Idioms er sætninger , der trodser de traditionelle betydninger af de enkelte ord i sætningen eller dem, der afviger fra de traditionelle grammatiske retningslinjer. Et eksempel på den første type af udtryk er udtrykket " sparke spanden " . Den anden type kan ses i brugen af sætninger som " bordet rundt " i stedet for det korrekte " det runde bord ". Pictionary med idiomer er bedst egnet til større børn og teenagere. En spiller vælger et kort med et formsprog opført og skal tegne et billede af den faktiske betydning af formsprog , mens andre prøver at gætte, hvad det er.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil