Hvilke Opdagelser Har Hubble-teleskopet hjulpet os se

? Lanceret i 1990 blev Hubble Space Telescope designet til at give astronomer med billeder af plads at landbaserede teleskoper var ude af stand til at opfange . Fordi Jordens atmosfære fordrejer og blokke lys og lyd bølger , er det næsten umuligt at få klare billeder og aflæsninger af rumaktiviteter. Efter en reparation til en original design fejl i 1994, har Hubble Space Telescope aktiveret astrofysikere og astronomer til at lære mere om vores galakse og videre. Mørk energi

år , astrofysikere mente, at universets udvidelse ville bremse i årtusinder efter "Big Bang ". Da galakserne bevægede længere og længere fra hinanden, var det menes , ville deres tyngdepåvirkning mindske og udvidelsen i sidste ende ville standse . Astronomer , der ønsker at sammenligne graden af ​​ekspansion over tid opdagede, at i stedet for at bremse , blev universet faktisk udvider sig. Brug af fotos af supernovaer , død af stjerner , opnået fra Hubble , astrofysikere var i stand til at bekræfte eksistensen af ​​mørk energi. Astronomer er usikker på, hvad mørk energi egentlig er, men de er sikre på , at det gør størstedelen af ​​rummet og virker på vores univers.
Dating universet

Før klarhed af billeder fra Hubble var til rådighed, astronomerne anslået, at vores univers var mellem 10 og 20 milliarder år gammelt . Ved at måle hastigheden af ​​universets udvidelse med høj opløsning fotografier fra Hubble , astrofysikere var i stand til at datere vores univers mere specifikt som værende mellem 13 og 14 milliarder år gammelt .
Quasars

Quasars er hovedsagelig sorte huller. De blev oprindelig opdaget i 1960'erne og eksisterer i ellers normale galakser. Billeder fra Hubble tilladt NASA astrofysikere at fastslå, at kvasarer bor i centrum af galakser , et stort skridt fremad i bestræbelserne på at forstå mere om dem .
Planetary Stjernetåger

som en stjerne dør, er skyer af gasser frigivet og skabe, hvad der er kendt som en tåger . Ved at analysere billeder fra Hubble , astrofysikere var i stand til at fastslå, at hver tåger er unik.
Planet Formation

Før Hubble astronomer havde en teori om planetarisk evolution , men var usikker, hvis de var korrekte , fordi de ikke havde nogen måde at se, hvordan en planet formularer , kun at nye planeter blev vist . Bruge billeder fra Hubble Space Telescope , astrofysikere lært om , hvordan planeter bliver skabt ud af roterende diske af støv og snavs placeret i gasfeltet omkring døende stjerner .
Andre planeter

Hubble har været medvirkende til at bestemme make-up af planeter , der eksisterer uden for vores solsystem . Siden 1990 har mere end 400 planeter blevet opdaget i andre systemer. Brug observationer fra Hubble , lærte vi, at livets byggesten såsom vand, kuldioxid , ilt , kulstof og brint findes på andre planeter . Det viser, at livet kan være muligt for andre end vores planeter.