Stargazing Tips

vide, hvordan man finde og identificere planeter og stjerner kan være fascinerende for både voksne og børn , og uddannelsesmæssige også. Pass aftenen stjernekiggeri for billig underholdning. Hver sæson , konstellationer ændre sig, giver dig nye oplysninger og observationer. Se din vejrudsigt for en klar, nat uden måne , så gå stjernekiggeri med dine venner og familie. Bedste Steder

Find den mørkeste mulig placering for stjernekiggeri , såsom et landområde væk fra byerne. Observatorier , især når på en bakke eller et bjerg, gør gode steder for stjernekiggeri da det omkringliggende område holdes helt mørkt . Overveje at deltage i en amatør astronom klub, eller få placering forslag fra sine medlemmer.
Stargazing udstyr

bedste udstyr til at bringe til stjernekiggeri er et åbent sind, dine øjne og et godt sæt af kikkert . Tænke på at investere i et teleskop , hvis du har interesse dybere end stjernekiggeri . Kikkert kan være langt bedre stargazing enheder end teleskoper , især hvis lysforurening fra elektriske lys er i området. God kikkert er billige.
Lokalisering Stjerner

Få et stjernekort online på et observatorium eller fra en boghandel. En stjerne kort viser dig , hvor og hvad de stjerner og stjernebilleder er. På dem , himlen målt ved grader , der spænder over 180 grader over horisonten. Pointen måler 90 grader lige op i himlen symboliserer zenit . Fra ethvert punkt på horisonten , bevæger sig op gennem zenit og ned til den modsatte horisont beskriver meridian ved 180 grader.

For at bruge dit kort , tæt ene øje , strække ud din arm og pege din pegefinger i den retning , du søger . Din pegefinger repræsenterer én grad på tværs, din knytnæve 10 grader og din brede åben hånd med fingrene spredt fra hinanden repræsenterer 20 grader på tværs , fra tommelfinger spids til spidsen af ​​din lillefinger . Denne metode giver dig et groft skøn over stjerne steder og afstanden mellem dem , og det virker for alle, barn eller voksen , uanset hvad din hånd størrelse sagen.

Brug af kortet , først matche den retning, du søger i. For eksempel, se mod nord og holde din stjerne kortet, så det lyder N forneden, eller se dit kort ved at holde den over hovedet med N mod nord.

Start ud med en velkendt stjerne gruppering som Karlsvognen . Stræk ud din arm og sprede din hånd over dele af Karlsvognen , når du finder det. Du vil finde den " skål " af Big Dipper foranstaltninger omkring 20 grader på tværs. Find andre konstellationer ved hjælp af denne metode.
Usædvanlige Observationer

Kontakt Internationale Astronomiske Union højre væk, hvis du mener, du spottet en ny komet eller asteroide. Hvis ny kan kometen opkaldt efter dig . For eksempel Yuji Hyakutake , afdøde japanske amatør astronom , opdagede hans første komet December 25, 1995 , og hans anden komet efter fem uger i 1996 i en alder af 45 , ved hjælp af en kikkert . Hyakutake rapporterede den anden komet til Tokyo National Astronomical Observatory . Ifølge NASA , det snart fået verdensomspændende opmærksomhed, da det var den klareste komet siden 1976 , med en lang hale på op til 100 grader , set med det blotte øje. Denne komet blev kendt som Comet C/1996 B2 Hyakutake , "Den Store Comet af 1996. "

Også, hvis du tror, ​​du har opdaget en uidentificeret flyvende objekt ( UFO ), mens stjernekiggeri , skal du kontakte National UFO rapportering center inden for en uge på (206 ) 722-3000 .

Meteorsværme

Den bedste måde at se en meteorregn er at komme væk fra byens lys. Hvis månen er lyst , kan du have svært ved at se meteorer , bortset fra de lyseste dem . Find en sikker, mørkt område , såsom en by eller en stat park . Lav en begivenhed ud af det ved at bringe mad, en lommelygte og tæpper eller stole. Liggende på ryggen er den bedste måde at se stjernerne. Kikkerter er ikke nødvendigt .