Hvilke evner er vigtige for en Troldmand i Dungeons & Dragons

? I den fjerde udgave af Dungeons & Dragons , troldmænd er mystiske strejkende i stand til at håndtere en stor mængde af magiske skader. Troldmænd kan enten være Drage Troldmænd eller Chaos Troldmænd , der tager deres strøm fra enten de gamle drager eller i naturen magi Elemental Chaos . I modsætning beføjelser troldmænd , troldmændene beføjelser er karisma -baseret. Styrke og Smidighed vil også påvirke en troldmandens magi og beføjelser. Charisma

En troldmand vigtigste evne score er karisma . Jo højere karisma , vil de mere magtfulde troldmandens magi være. Dette er sandt , uanset hvilken troldmandens build du vælger at bruge . At vælge en race, der har iboende Charisma bonusser vil give dig en fordel. Dragonborn , halv- elvere , halvlange , Tieflings og nisser alle få et ekstra plus - to Charisma ved karakter skabelse .
Styrke

styrke bør være den sekundære evne til Drage troldmænd . De kommer til at tilføje deres Strength modifier til mystiske kræfter. Desuden Drage Troldmænd vinde Draconic Resilience , der tillader dem at bruge deres styrke modifier i stedet for deres Fingerfærdighed eller Intelligence modifier til at bestemme rustning klasse, når de ikke er iført tung rustning. Dragonborn er naturlige Drage Troldmænd fordi de har en race bonus på plus - to til både karisma og styrke.
Smidighed

Chaos Troldmænd bruger deres Smidighed modifier til tilføje skade på mystiske angreb, så deres sekundære evne bør fingerfærdighed. De bør tage Wild magiske besværgelser og beføjelser , som " Stretch Spell " eller " Spectral Claw ", hvis virkninger er bestemt af den Smidighed modifier . Halvlange , med deres plus - to til Smidighed og karisma , der er mest tilbøjelige til at være Chaos Troldmænd .

Andre Abilities

Troldmænd kan placere deres andre evne punkter, hvor de lignende. Forfatningen er et godt sted for eventuelle ekstra point , da det øger hit points - noget troldmanden vil ikke have meget naturligt . En anden måde at tildele evne point er at afgøre, hvilken af ​​de færdigheder, du ønsker at være særlig god til . De fleste af troldmandens mulige færdigheder er Karisma -baserede ( Bluff, diplomati , og intimidere ) , så du allerede har en god bonus der . Troldmænd får Arcana som en færdighed på skabelse karakter. Dette er en intelligens - baseret færdighed , så stigende Intelligence vil gøre det højere. En højere intelligens vil også øge Historie kontrol. Af de resterende mulige færdigheder for en troldmand , Dungeoneering , Insight og natur er alle Wisdom -baserede færdigheder , så at sætte ekstra point i denne evne kan også tjene dig godt. De to andre mulige færdigheder er Atletik ( Strength -baseret) og Endurance ( Constitution -baseret) .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil